Tuesday, June 9, 2020

Tidak Semua Ahli PKR Cabang Sri Aman Keluar Parti - Ismawi Isa


SRI AMAN: Susulan daripada ahli-ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) keluar parti, Naib Pengerusi 1 Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Sri Aman, Ismawi Isa memaklumkan tidak semua Ahli Jawatankuasa (AJK) yang keluar parti kelmarin seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak sebelum ini.

Sebaliknya, kata beliau masih ramai lagi AJK, Ketua Ranting dan ahli-ahli PKR di Sri Aman yang tetap setia dan menyokong presiden parti, Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

“Mengikut perlembagaan parti, apabila jawatan Ketua Cabang kosong, maka secara automatik Timbalan Ketua Cabang akan mengambil alih jawatan tersebut. Maka dengan ini Jubri Atak akan memangku jawatan Ketua Cabang PKR Sri Aman.

”Selain itu, AJK Cabang dan majoriti Ketua Ketua Ranting di Sri Aman turut menyokong penuh Tay Wei Wei sebagai Ketua Penyelaras PKR Parlimen Sri Aman,” ujarnya dalam satu kenyataan media baru-baru ini.

Tambah Ismawi, tindakan sebahagian ahli PKR keluar parti sudah dijangkakan kerana dalam politik ada pemimpin yang datang dan pergi adalah perkara yang biasa.

“Kita sambut baik cabaran tersebut sebagai agenda pemutihan membersihkan parti.
“Justeru saya berharap semua ahli PKR Sri Aman terus kukuh menyokong pimpinan baru Majlis Pimpinan Negeri PKR Sarawak dan jangan sesekali berkerjasama dengan UMNO, PAS, dan Gabungan Parti Sarawak (GPS).

“Bersama- samalah kita menentang politik penyamun dan perompak negara,” tegasnya. 

0 comments:

Post a Comment